Trigges du av å bygge en fremtid og sette spor etter deg? Er du den erfarne Service & Aftermarket Director med multinasjonal erfaring som kan gjennomføre Autronicas strategi for service og ettermarked? Utnytte det betydelige vekstpotensialet gjennom økt fokus på det globale markedet, Europa, Amerika, ME og Asia, og bidra til å videreføre selskapets solide posisjon som en ledende innovatør, produsent og leverandør av brann- og gass-sikkerhet over hele verden? Da er det deg vi søker som vår nye Global Service & Aftermarket Director.
VI TILBYR:
- å være leder for service og ettermarkedet for et internasjonalt selskap med høyteknologiske produkter, og en sterk vekststrategi, i et dynamisk og internasjonalt orientert arbeidsmiljø, med ansatte og avdelinger, både i USA, Europa og Asia
- å være pådriver for å videreutvikle Autronica som en ledende aktør innen brann- og gass-sikkerhet globalt
- mulighet til å videreutvikle service & ettermarkedet hvor det er en flott gjeng medarbeidere med gode holdninger og passion for jobben
- mulighet til å bruke dine evner innen service & ettermarked til å sette og å utføre selskapets strategi for dette
- muligheter for å bredde din internasjonale jobberfaring
- gode betingelser, lønns- og bonuspakke, omfattende forsikrings- og pensjonspakke samt firmabil
- å være med til å bidra til vår visjon "Zero loss of lives" null tap av liv, ingen skader grunnet brann og gass
ARBEIDSOPPGAVER:
- ansvarlig for å overvåke global service- og ettmarkedsoperasjoner, håndtere kundeforhold og å drive inntektsvekst i ulike markeder
- ansvarlig for å utvikle og implemtere globale servicestrategier i tråd med Autronicas mål og strategier, hvor hele verdikjeden er internt, med fabrikk, produktutvikling, prosjektorganisasjon, salg, R&D, Tech, Supply Chain samt etikk- og kvalitetskontroll
- lede og motivere et globalt team av service- og salgsmedarbeidere samt samarbeide tett med andre avdelinger for å sikre en helhetlig tilnærming til kundeservice og salg
- utarbeide og gjennomføre selskapets målsettinger noe som inkluderer å sikre høy kundetilfredshet gjennom effektiv levering av tjenester og produkter
- drive vekst og lønnsomhet i alle forretningsområder relatert til installasjon, igangkjøring, feltservice og reservedelssalg
- overvåke og analysere markeds- og bransjetrender for å identifisere vekstmuligheter
- implementere og optimalisere digitale transformasjonsprosesser og produkter for å styrke verdikjeden og utvikle salgbare produktområder
- rapporterer til Autronicas administrerende direktør og stillingen er medlem av Autronicas ledergruppe (Executive Leadership Team - ELT)
DU:
- er en verdibasert leder med integritet, respekt, inkludering og gode kommunikasjons- og mellommenneskelige egenskaper
- har Bachelor- eller mastergrad i business, ingeninørfag eller relatert felt og gjerne flere års erfaring innen servicestyring, gjerne fra leverandørsiden og er bekvem med globale komplekse organisasjoner
- har sterk kommersiell innsikt og erfaring med å drive vekst og lønnsomhet samt erfaring fra å lede og utvikle globale team
- har omfattende erfaring med digital transformasjon og optimalisering av verdikjeden samt har evne til å selge og levere digitale og tilkoblede løsninger i abbonement- og kontraktsformer
- er innovativ og vil være pådriver i utvikling og implementering av strategiske planer
- har god økonomiforståelse og har gjennomføringsevne, vilje til å lykkes og ser på oppfølging som en viktig del av jobben
- er strukturert, kvalitetsbevisst, har strategisk tankegang, moralsk dømmekraft for håndtering av konfidensiell informasjon
- er vant til å lage aktivitetsplaner, og evner å håndtere flere prosjekter samtidig samt gode ferdigheter i problemidentifkasjon og problemløsning
- er beslutningsdyktig og har sterk evne til å yte kundeservice og som også kan ha "fugleperspektiv"
- er vant til å jobbe som leder, er inspirerende og effektiv, god lagspiller internt og relasjonsbygger eksternt
- er god kommunikator, muntlig og skriftlig på flytende norsk og engelsk